Jag har blivit känd!

Hej mamma och vanessa (och alla andra som läser)!
Allt är bra och det är underbart här i Rom. Idag träffade vi påven som Katarina snart kommer berätta om och efter det gick vi till Vatikanradion. Vi fick veta mycket om hur den skapades och hur den används osv. Vi fick veta att de firar 80 år det här året fast den Skandinaviska delen av radion är bara 40 år. Szilvia och min pappa (Tomas) gick förbi den ungerska delen i huset och började prata med de som jobbar där. Arbetarna ville intervjua alla ungersktalande så jag (Isabelle), Bianca, min pappa och Szilvia blev intervjuade och det vi har sagt kommer sändas i ungersk radio imorgon. De frågade oss varför vi var i Rom med vår klass och om hur vår skola är och flera andra frågor. Det var ganska pinsamt för mig eftersom jag kan inte så bra ungerska och det var lite svårt att säga det jag ville + så var vi  väldigt nervösa hehe. Det var ändå jätte roligt att bli intervjuad och vi fick känna oss som kändisar för några minuter ;)

Kommentarer
Postat av: fkr Annika
2011-05-18 @ 22:07:20

Så kul o annorlunda att bli intervjuad - på ungerska dessutom!Då är ni snart världskända i Ungern, alltså...;)Undrar hur det var att träffa påven? (Får man fota?)

Idag på St Eriksdagen tänkte vi speciellt på er i mässan.Sen rullade allt igång, åttorna var väldigt bra gruppledare o allt flöt fint i solenssken.Fast ni har det lite varmare än här, gissar jag...Många hälsningar till er alla o en speciell kollegie-kram till Szilwia o Yoko!(Ni tröttar väl inte ut dem?;)

Postat av: Isabelle's Mamma
2011-05-18 @ 22:49:18

Hej älskling,

Kul att höra kändis he he. Visst du är duktig på ungerska tror att du var bara nervös. Det är bara bra med oss här vädret börjar bli bättre och det ska bli varmare framåt helgen.Saknar o älskar dig!

god natt sov sött:)

Postat av: Anonym
2011-05-18 @ 22:50:32

Hej älskling,

Kul att höra kändis he he. Visst du är duktig på ungerska tror att du var bara nervös. Det är bara bra med oss här vädret börjar bli bättre och det ska bli varmare framåt helgen.Saknar o älskar dig!

god natt sov sött:)

Postat av: trudy o manju <33
2011-05-19 @ 09:21:39

fett roligt ju vi vill också vara där som er,hoppas ni har det bra :) <3

Postat av: Ana Maria
2011-05-20 @ 00:49:45

Vad kul Isabelle....kändis för en dag !!!hahahha

En stor kram till dig ....

hälsa min dotter <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0