Rom 17/5-11

Tjena mittbena!

Idag tills nu, så har det varit en galet bra dag! Just like yesterday. Kunde faktiskt inte anna att rom skulle vara så intressant och att ha kul på samma gång!

Idag väckte min andra halva mig (isabelle) klockan 5:30. Lovely. Fick veta att jag vände mig om och slog mig mot ett skåp medans jag sov.. Jag kände det faktiskt, men ändå inte.. Enligt de så såg de Ingen reaktion och jag sov fortfarande. Hahaha. Vi vaknade så tidigt pga vi skulle ha mässa på st peterskyrkan! Vilket är hur coolt som helst! För i skolan är det samma lokal. Men här får man uppleva en helt annan. Vi gick runt och tittade och så, senare fick vi göra vad vi ville alltså shopping osv. Vid det tillfället gick jag med tracy och serg. Jag köpte då gröna solbrillor (asnajs), tjocktröja med tryck '' i love rom '' och en t-shirt med ett fake'at conversemärke som står rom på...

bilderna kommer sen..

Senare gick vi till pantheon och kollade runt och fick en undervisning av isabelle i typ 10 min om självaste byggnaden. Det var megastort och det fanns ett hål uppe i taket, den låg på mitten. OH JUSTE! Hålet är 9 METER BRETT :P Om man står i mitten på plattan rakt ovanför hålet, och typ gör ett ljud, då ekar det! COOLT VAH!? Man kan göra så i globen!! Men iaf.. Dagen har varit fantastisk. Upplevde nya saker, och åt italensk pizza, AGAIN! Har skrattat, lekt med klassen + lärarna och haft ett big smile hela dagen. 

Hoppas ni har det bra där hemma! Nu ska jag upp till mitt rum :)
  


Kommentarer
Postat av: frk Annika
2011-05-18 @ 22:12:55

Vilken kul text, MJ! Ni verkar ju leva det ljuva livet där nere verkligen! Din ide om att ta upp ett hål i Globen, modell Pantheon, borde någon nappa på...eller kan man sätta en sån där liten Sky Wyeu (hm, hur stavas det?) på Pantheon istället?

Försök nu att inte gå in i väggen...eller det där skåpet...sköt om er!

Postat av: Ana Maria
2011-05-20 @ 00:43:23

Stackars mitt barn. Det är värkligen rolig text.

Puss och kram till er alla och speciell bamse kram till min bästa Mjeej. saknar dig! mami.

Postat av: Gonza
2011-05-20 @ 02:02:16

Kotletten! Du fick mig att skratta jättemycket o länge när ja läste om att du slog dej själv mot skåpet när du sov. Haha. Classic Mjeey!



Beso!

Postat av: Daissy
2011-05-20 @ 20:57:04

Vad spännande att du får lära känna Italien en stad med så mycket historia! En stor kram mig och ha det så bra! NJUT!

Postat av: Danisa
2011-05-20 @ 21:01:00

Hej mjeey! Va bra inlägg du gjorde och det bästa av almt är att jag får veta att du mår bra och ha kul. :) besiitos vi ses snart. Saknar dig

Postat av: Iprenmannen
2011-05-20 @ 21:32:34

MArii!!! Vad bra att du har det kul (: Jag saknar dig FEETTTT <3 hahaha du slog dig i sömnen!! :D

Postat av: Mony
2011-05-21 @ 10:02:23

Postat av: Monyc
2011-05-21 @ 10:07:27

Mj min kära systerdotter vi är glada att du har så bra ,men vi saknar dej ,ha det bra och mina barnbarn saknar dej ,det var jätte rolig tex ,hoppas att du har inte ont nu jijiji besos kram

TQM mony

Postat av: Din määäääääääääää
2011-05-21 @ 10:08:53

Hola Hija!

Super rico que ya nos veremos, Jag vill gärna se dina bilder sobretodo la Trevi Fontän !!!!!!!! du vet, mammas favorit ställe.

Besitos mi niña jag älskar dig <3 Amanda-Juanito också!

Postat av: clin clan
2011-05-21 @ 12:46:51

Va roligt Mari!! fortsätt att ha det så kul! det är bara njuta och njuta! Kul och underhållande inlägg... cuidate arto y pasalo chancho! besitos Mjeeey!

Postat av: Din määääääääääää
2011-05-22 @ 00:46:44

Postat av: Juanito
2011-05-22 @ 00:48:21

Hej Mari....Vilken fin resa och rolga berättelser.

Vi saknar dig här hemma.

Vi ses snart....din papito Juan.

Postat av: Morfar -Tata.
2011-05-22 @ 00:50:23

Hej Mari.

el tata te manda saludos y esta feliz que lo estes pasando muy bien...

Ha de bra och vi ses snart..

din tata.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0